Gratis frakt över 3500 kr | Snabba trygga leveranser

Köpvillkor

Allmänt
När du som kund gör en beställning via Balconyliving.se ingår du ett avtal med Balcony Living Cph ApS.
Bolag: Balcony Living Cph ApS
Organisationsnummer: DK-34710260
Adress butik: Godthåbsvej 11, 2000 Frederiksberg, Danmark
Adress lager: Lunikvej 2A, 2670 Greve, Danmark
E-post: info@balconyliving.se
Telefon: 0410-880 215 (+46410880215) (Telefontid måndag-torsdag kl. 9.30-15.00 samt fredag kl. 9.30-14.00)

Betalning
Du kan betala med:
Klarna
Visa
Visa Electron
Mastercard
Maestro
JCB
Banköverföring

Vi tar inte ut avgifter vid betalningar på balconyliving.se
Beloppet dras från ditt kort när beställningen skickas från Balcony Living. Vi kan aldrig dra ett större belopp än det som du har godkänt vid köpet.

Leverans

Till varornas pris tillkommer kostnaden för frakt, som är beroende av paketets storlek och vikt. Fraktpriser kan ibland bli lägre beroende på våra kampanjer. Fraktavgiften kommer inte att överstiga:

Fraktpriser:
Paket upp till 5 kg: 99 SEK till ombud och 149 SEK till hemleverans
Paket upp till 10 kg: 129 SEK till ombud och 179 SEK till hemleverans
Paket upp till 20 kg: 149 SEK till ombud och 209 SEK till hemleverans
Paket upp till 100 kg: 249 SEK till hemleverans

Vi skickar fraktfritt inom Sverige vid köp över 3500 SEK.
Leverans till ombud tar vanligtvis 3 - 5 arbetsdagar, beroende på var i landet du bor.
Leverans sker med GLS/Schenker, Postnord eller annat transportföretag, beroende på leveransens storlek och vikt.

Varan måste kontrolleras så snart den tas emot på leveransadressen. Eventuella fel eller brister vid leverans måste åberopas omedelbart och noteras på fraktsedeln. Det är kundens ansvar att förklara och påvisa hur felet yttrar sig. Vid skador skall detta skrivas på fraktsedeln, och reklamation gentemot fraktbolaget skall ske senast 5 dagar efter mottagandet av leveransen.

Om du ångrar ditt köp (Ångerrätt)
Har du ångrat ditt köp? Använd vår returguide på balconyliving.se/retur för snabbaste hantering av ditt ärende. Om du inte är nöjd med ditt köp har du 30 dagars ångerrätt från den dag du mottog varan.

För att utnyttja din ångerrätt fyller du i vår returguide som finns på balconyliving.se/retur inom 30 dagar.
Varorna ska skickas senast 14 dagar efter den dag du meddelat Balcony Living ditt beslut att utöva din ångerrätt. Du kan inte ångra ditt köp genom att inte ta emot produkterna utan att samtidigt informera oss om detta. Även om du ångrar köpet bör du fortfarande ta mot paketet, och ordna med returfrakt till oss. För paket som vägras att tas emot debiteras en avgift för hela leveranskostnaden förgäves, det vill säga både till och returfrakt. Ej uthämtade paket debiteras en avgift på 300 SEK.

När du gör en retur är det viktigt att varan/varorna du returnerar är felfria. Förpacka väl så produkten/produkterna ej riskerar att skadas. Klistra ej fraktsedel på originalkartong eller övriga klisterlappar/tejp. Om varan har hanterats så den har mist sitt fulla värde, förbehåller vi oss rätten att göra avdrag på återbetalningen. Du måste själv betala returfrakt.

Varan skall skickas till vårt lager:

Balcony Living Cph ApS
Lunikvej 2A
2670 Greve
Danmark

Julklappar köpta mellan 1 december och 23 december kan returneras fram till den 31 januari.

Avdrag på återbetalning på grund av saknat emballage eller användning av produkten
Emballagen är en viktig del av produktens utseende. Om du ångrar ett köp är det därför viktigt att du returnerar varan i original emballage, som även skall vara intakt.
Är produkten inte i nyskick med originalemballage är det inte möjligt för oss att sälja den som ny till en annan kund och vi kommer därför att behöva dra av ett belopp för den värdeminskning varan har fått vid återbetalning.

Som en generell regel har vi dessa avdrag på priset:
- 10 % avdrag för försämring av emballage (t.ex. silvertejp på kartong eller trasig kartong vid uppackning)
- 20 % avdrag vid avsaknad av original emballage
- 50 % avdrag på vara som har tecken på användning, som dock bedöms kunna säljas igen vid lagerförsäljning eller liknande

Om det är fel på varan (Reklamationsrätt)
Är det fel på varan? Det är lämpligt att vid mottagandet kontrollera varan för att verifiera att denna är riktig och felfri. Upptäcker du att någon vara är skadad eller felaktig är det viktigt att du omedelbart, men senast inom 14 dagar från det att du har mottagit ditt paket, kontaktar Balcony Living så att vi kan åtgärda felet. Använd vår returguide på balconyliving.se/retur för snabbaste hantering av ditt ärende.

När du handlar på Balconyliving.se har du 36 månaders reklamationsrätt. Vid ev. reklamation kan din vara bli reparerad, ombytt, du kan få en rabatt eller dina pengar retur, beroende på de specifika omständigheterna. Det är ett krav att felet är ursprungligt och fanns när du tog emot varan. Med ursprungligt fel menas att det är ett fel som inte uppstått vid felaktigt bruk eller annan påförd skada, men att det är ett fabrikationsfel som inte nödvändigtvis visar sig direkt.

När skall jag reklamera?
Varan måste reklameras inom skälig tid efter att du som konsument har märkt felet. Skälig tid anses alltid vara inom två månader. När vi mottagit den vara som du vill reklamera kommer vi att ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan. Om det rör sig om ett fel kommer vi att ersätta dig så snart som möjligt och inte senare än inom 30 dagar från det att vi mottog varan från dig. Vid godkänd reklamation står vi för rimliga fraktkostnader för varan du har reklamerat.

Varan skall skickas till vårt lager:

Balcony Living Cph ApS
Lunikvej 2A
2670 Greve
Danmark

Vänligen bifoga retursedeln i den försvarligt emballerade returförsändelsen. Du som kund måste alltid spara kvittot för försändelsen. Vi tar inte emot paket som skickats mot postförskott eller liknande.

Återbetalning

På vilket sätt återbetalning sker beror på hur du valt att betala din vara. Har du betalat med kort, betalas beloppet tillbaka till samma betalkort som pengarna drogs ifrån. Har du betalat med Klarna, skickar vi din kredit till Klarna.

Om du returnerar en komplett beställning får du ersättning för beloppet som betalats vid inköpstillfället inkl. leveranskostnaden. Om du returnerar färre varor än den fullständiga beställningen får du ersättning för beloppet som betalats för produkten/produkterna som returnerats. När vi har tagit emot och behandlat din retur erhåller du motsvarande belopp.

Återbetalningen sker inom 14 dagar från det att vi mottagit ditt meddelande om utövande av ångerrätten, förutsatt att vi mottagit din retur eller ett kvitto på att produkterna skickats tillbaka.

Personliga upplysningar (Integritetspolicy)

Vi värnar om våra kunders personuppgifter och vill att du ska känna dig trygg med dina uppgifter hos oss.
För att kunna ingå ett köpeavtal och skicka din order till din adress samlar vi in information enligt nedan:

Namn
Telefon
Email
Gatuadress
Postnummer
Ort

När ordern är skickad från oss mailar vi dig med information om din order och ett sändningsnummer så du kan följa ditt paket. Och ibland skickar vi ut en förfrågan om du vill betygsätta ditt köp.
Upplysningarna registreras hos Balcony Living och sparas i fem år, varefter uppgifterna raderas.

När vi samlar in personlig information via vår hemsida ser vi till att det alltid sker med ditt uttryckliga medgivande, så att du delges exakt vilken information som samlas in och varför.

Dataansvarig på balconyliving.se: Hans Kristensen, tlf: +45 40592800.
Vi sparar inte krypterad kundinformation.
Vi skickar inte krypterad kundinformation.

Information som ges till balconyliving.se kommer inte på något sätt att avslöjas eller säljas till tredje part och vi registrerar ingen känslig personlig information.

Som registrerad hos Balcony Living har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att se de uppgifter som registrerats om dig. Dessa rättigheter är säkrade genom lagen om integritetsskydd och frågor i samband med detta ska riktas till Balcony Living.

Klagomål
Om du vill klaga på ditt köp ska du kontakta Balcony Living, tel.: 0410-880 215 eller e-post: info@balconyliving.se. Om vi inte lyckas hitta en lösning, kan du lämna in klagomål till Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se.