FAQ

Vi har samlat en del av de vanligaste frågor vi får till vår kundservice här. Hittar du inte ditt svar här nedan så är du välkommen att skriva till oss på: info@balconyliving.se

Hur lång är leveranstiden? - Vi skickar så snabbt vi kan. Är varan på lager, så skickar vi dem inom 1-3 arbetsdagar. Därefter är normal leveranstid 2-5 arbetsdagar. I högsäsong kan det vara något längre leveranstid på grund att vi får mycket orders. Finns varan inte på lager, kan du se leveranstiden beskrivet direkt vid produkten.

Vara på lager:
Vare på lager
Vara med leveranstid:

Vad kostar frakten? - Vi skickar paket med GLS / Schenker och Postnord. Det kostar från 99 SEK. Vi har dock fri frakt redan vid köp över 3.500 SEK. 

Vem skickar ni paket med? - Vi skickar stora och små paket med GLS och Postnord. Mycket stora paket skickas med DSV. Om vi skickar med GLS, Postnord eller DSV så skickar vi ett mail med ett tracking nummer så du kan följa vart ditt paket befinner sig. 


Der saknas varor i mitt paket. Var är de?
- Vi sänder ibland iväg orders i flera försändelser, då en del varugrupper ofta inte kan skickas tillsammans. Det kan exempelvis vara parasoller, fästen/parasollfot som ofta inte kan skickas tillsammans i samma paket. Det kan även vara möbler eller stora produkter. Så kolla din mail om du har fått information om att där är flera försändelser. Det kan vara så att det är leveranstid på en del av produkterna, medan resten av ordern kan skickas med det samma. Där kan du uppleva att du får leverans i flera omgångar. Du betalar självklart bara frakten en gång, även om din order skulle bli uppdelad i mer än en försändelse.

Jeg vill ångra ett köp. Hur gör jag? - Du har hela 30 dagars ångerrätt hos oss. Om du ångrar ditt köp kan du upprätta ditt ärende här. Tänk på att varan ska vara oanvänd med original emballage.

Jag har en vara med ett fel eller något saknas. Vad gör jag? - Kontakta oss genom att upprätta ett reklamationsärende här. När detta är upprättat så vänta på att vi kontaktar dig via mail för att ta saken vidare. Vi kommer troligtvis behöva en del dokumentation och bilder på varan.



Är det möjligt att byta en vara?
 - Här skall du returnera din vara och ångra ditt köp och därefter göra en ny order. Följ proceduren ovan för ånger av köp.