Köpvillkor

Allmän information

Altanbutikken Aps

Organisationsnummer: DK-34710260

Godthåbsvej 11, DK-2000 Frederiksberg

Mail: info@altanbutikken.dk

Tel.: + 45 4592800

 

Betalning

På balconyliving.de/se kan ni betala med:

Dankort

Visa/Dankort

Visa/Electron

Mastercard

Mastercard DK

Maestro DK

Banköverföring: Vid banköverföring är du inte skyddad av möjligheten att göra invändningar mot registrering.

 

Vi tar inte ut avgift vid betalningar på balconyliving.de/se.

 

Beloppet dras inte på ditt kort förrän varorna levereras från balconyliving.de/se. Vi kan aldrig dra ett större belopp än det, du har godkänt vid köpet.

 

Leverans

För att få dina varor levererade måste du betala frakt. Frakten är beroende av paketets vikt och storlek.

 

Fraktkostnader :

Upp till:

 

10 kg                     100 kr.

20 kg                     125 kr.

50 kg                     200 kr.

100 kg                   300 kr.

250 kg                   500 kr.

500 kg                   1 000 kr.

 

Vi köp på kr. 2 500 eller mer ska du inte betala frakt.

Leverans sker med GLS /fraktman. Leveranstiden är 2-7 dagar. Vi levererar till Sverige och andra länder efter överenskommelse. 

Kom ihåg att kontrollera om varan är skadad innan du undertecknar fraktbrevet. Vid skador ska du skriva detta på fraktbrevet, och klagomål på fraktmannen ska göras inom 5 dagar efter mottagandet.

 

Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)

Du har 30 dagars ångerrätt när du handlar på balconyliving.de/se.

Ångerrätten löper ut 30 dagar efter den dag då du;

 

1. har mottagit din vara.

 

Du måste meddela oss att du ångrar ditt köp senast 30 dagar efter mottagandet. Meddelandet ska skickas via e-post: infor@balconyliving.se I meddelandet ska du tydligt göra oss uppmärksamma på att du vill använda din ångerrätt. Du kan inte ångra genom att helt enkelt låta bli att motta varan utan att samtidigt informera oss tydligt om detta.

 

Retur

Du ska returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du betalar den direkta kostnaden för returfrakten. Vid returleverans är du ansvarig för att varorna förpackas säkert. Du bär risken för varan från den tidpunkt då varan levereras.

 

 

Vissa varor kan till följd av sin natur inte returneras med vanlig post. Detta gäller större trädgårds- och balkongmöbler. Kostnaden för returleverans förväntas maximalt att kosta cirka kr. 200.

 

Varans tillstånd när du returnerar den

Du kan endast hållas ansvarig för värdeminskning av varorna som följd av annan hantering än den som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Med andra ord - du kan prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.

 

Om du har provat varan utöver vad som beskrivs ovan, anser vi den vara begagnad, vilket innebär att du får en del eller inget av köpesumman tillbaka om du ångrar köpet, beroende på varans kommersiella värde.

 

För att få hela köpesumman tillbaka får du alltså göra det samma som i en fysisk butik. Du får prova varan, men inte ta den i praktisk användning.

 

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar köpet får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat oss. I händelse av en försämring som du är ansvarig för, dras denna av från köpesumman.

 

Om du använder din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar från dig, inklusive fraktkostnader (exklusive extra kostnader som ett resultat av ditt eget val av annan frakt än den billigaste typen av standardfrakt som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och alltid senast 14 dagar från den dag då vi får meddelande om att du vill ångra köpet. Vi genomför en sådan återbetalning genom att använda samma betalningsmedel som du använde vid den inledande transaktionen, om du inte uttryckligen har bett oss om annat.

 

 

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi mottagit varan, såvida du inte har innan dess har dokumenterat att du har returnerat den.

 

Om du ångrar ditt köp ska du returnera varan till:

 

Godthåbsvej 11, DK-2000 Frederiksberg, Danmark, eller enligt överenskommelse vid större partier till vårt lager i Herlev: Marielundvej 50 B, DK-2730 Herlev, Danmark.

 

Vad ska jag skicka med tillbaka?

Du ska bifoga en kopia av orderbekräftelsen.

 

Obs Vi tar inte emot paket utan leverans och ej heller paket som skickas per efterkrav. 

 

Om det är fel på varan (reklamationsrätt)

Köpslagens regler angående brist gäller för varuköp.

 

När du handlar på balconyliving.de/se har du naturligtvis 24-månaders garanti. Detta innebär att du antingen kan få varan reparerad eller utbytt, återbetalning eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.

 

Det är naturligtvis ett krav att klagomålet är berättigat, och att felet inte har orsakats av felaktig användning av varan eller annat skadebeteende.

 

 

Hur snart ska jag reklamera?

Du måste klaga inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet har upptäckts betraktar vi alltid reklamationen som rättidigt.

 

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader

Om reklamationen är befogad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader.

 

 

Varan skickas till:

Godthåbsvej 11, DK-2000 Frederiksberg, Danmark, eller enligt överenskommelse vid större partier till vårt lager i Herlev: Marielundvej 50 B, DK-2730 Herlev, Danmark.

 

Vi behöver följande information när du skickar produkten till oss.

Var vänlig beskriv problemet så detaljerat som möjligt när du returnerar produkten.

 

 

Det är inte ett krav, men det underlättar vårt arbete med ditt ärende och minimerar behandlingstiden för reklamation.

 

Obs Vi tar inte emot paket som skickas per efterkrav eller liknande.

 

Kom ihåg att varan alltid måste returneras i försvarlig inpackning, och kom ihåg att få ett kvitto för transporten så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.

 

 

Vad gör vi med dina personuppgifter (integritetsskydd)

För att du kan ingå ett köpeavtal med oss på balconyliving.de/se behöver vi följande information:

 

Namn

Adress

Telefon

E-postadress

 

Vi registrerar dina personuppgifter för att kunna leverera varor till dig.

 

Personlig information som registreras hos Altanbutikken Aps sparas i fem år, varefter uppgifterna raderas.

 

När vi samla in personlig information via vår hemsida ser vi till att det alltid sker med ditt uttryckliga medgivande, så att du informeras om exakt vilken information som samlas in och varför.

 

Företagets ansvariga ledning har tillgång till de uppgifter som registreras om dig.

 

 

 

Dataansvarig på altanbutikken.dk är Hans Kristensen, tel.: +45 40592800.

 

Vi sparar inte krypterad kundinformation.

 

Vi skickar inte krypterad kundinformation.

 

Information som ges till balconyliving.de/se kommer inte på något sätt att avslöjas eller säljas till tredje part, och vi registrerar ingen känslig personlig information.

 

Som registrerad hos Altanbutikken Aps har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att se de uppgifter som registrerats om dig. Dessa rättigheter är säkrade genom lagen om integritetsskydd och frågor i samband med detta ska riktas till Altanbutikken Aps.

 

Klagomål

Om du vill klaga på ditt köp ska du kontakta Altanbutiken, tel.: +45 52585867 eller e-post info@altanbutikken.dk. Om vi inte kan hitta en lösning, kan du lämna in ett klagomål till den relevanta styrelsen på området, förutsatt att villkoren för detta är uppfyllda.

Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se.

 

Standardblankett för ångrat köp

(Denna blankett fylls i och returneras endast om du använder dig av ångerrätten)

Till:

Enwebshop.dk

Adress

Postnummer och stad

Fax: XXXX XXXX

E-post: xxxx@xxxx.dk

 

Jag meddelar härmed att jag vill använda mig av ångerrätten i samband med mitt köp av följande varor/tjänster:

Beställt den:

Mottaget den:

Köparens namn:

Köparens adress:

Köparens namnteckning (endast om denna blankett skickas på papper):

 

 

Datum:

Handelsvillkoren har uppdaterats senast den 25 september 2015.